dissabte, 28 de novembre de 2015

Màrqueting o Marketing...

Primer cap de setmana del Postgrau i primeres novetats que per molt obvies no han deixat de sorprendre'm. I es que com moltes coses, el màrqueting actual ha comportat un canvi substancial al d'anys anterior. El concepte aquell que tot s'hi val per vendre, ja no funciona a l'actualitat per a les generacions del 90. Ells, habitualment, són els grans que rebutgen per norma tot tipus de publicitat a les xarxes. Generacions anteriors a la del 90, encara respectem i som permissius a l'hora dels banners laterals, slideside, etc, etc.... el joves actuals simplement els anul·len, tot i que curiós del tema, recorden la marca en qüestió que és pesada i "plasta" amb els seus inputs.

Del primer dia amb tota una crack com és la Montserrat Peñarroya, em quedo amb el concepte de les 4P + l'estratègia, si volem organitzar una bona campanya. Els que sigueu aficionats o profesisonals del MKT, ja sabeu que signifiquen, els que no: Producte, Preu, Promoció i Canal de distribució. Com haureu pogut deduïr, 4 P en anglès.

Un altre concepte que també és obvi, però que reflexa la modernització del màrqueting no és un altre que l'etiqueta "experience". Ara tothom, per no dir la majoria,  es mou per percepcions, per sensacions generades o percebudes. No és tan el fet de comprar si no la generació de la necessitat que comporti la compra.

Fàcil, no?.

Doncs a veure si fem una reflexió i analitzem les empreses que encara van amb el màrqueting 0.0 d'oferir producte, oferir servei, i no generar la sensació necessària per adquirir el producte o el servei. Sembla igual però hi ha moooolta diferència.


Fins la propera.