dilluns, 24 de desembre del 2012

MEDILAST VS FULL SOCKS DE COMPRESSPORT


És una de les grans preguntes que es fan els usuaris, els esportistes amateurs. N'hi han moltes marques que fan material compressiu, però estarem d'acords que Medilast, per ser de les primeres i ara Compressport, per la seva gran expansió, estan tallant el "bacallà", però quina és millor?. Jo he fet un test, en una distància curta de 10 kilòmetres, en un traçat mixte d'asfalt, pista i senders. No sóc un professional dels tests, però sí que tinc clar les sensacions que busco del material. Podreu estar d'acord o no, aquesta és la MEVA valoració.



Medilast:
Amb el primer contacte amb el material, t'emportes la primera sorpresa. El tacte és molt agradable, com si fos una mitja, i això ja és quelcom positiu. No costa de col·locar i de seguida el tens a lloc. Un cop "a puesto" sembla que no portis res i això, sincerament et desperta els primers dubtes.

Durant l'esforç, no tens la percepció que portes una mitja compressiva, i això sí que et fa pensar malament. No notes punts de compressió ni en els bessons ni a la planta del peu. Sí que notes una mica a la zona de "l'empeine". La fixació del turmell és correcte, tot i que no notes un treball específic de la peça.

A la que et treus la sabatilla, es nota la feina... El peu es dilata...

Al treure't la mitja, el peu no està del tot humit, malgrat m'agradaria veure en una distància superior com es comporta.

La meva puntuació seria: 
CONFORT: 8; ESTABILITAT: 6; COMPRESSIÓ: 7; TRANSPIRACIÓ: 6.



Full Socks COMPRESSPORT:
El primer contacte amb el material, et desperta molts dubtes. Aquesta puntets que té, tant a la part dels dits, com a la planta i a la zona superior del taló, fa que tinguis molts dubtes de la seva comoditat.  Costa de col·locar, i un cop a lloc, notes els punts de compressió, sobretot a la part dels dits i al bessó. Quant et calces, te'n la impressió que no tindràs unes bones sensacions...

Quan comences a la pràctica esportiva, tots aquests dubtes que havia general al començament desapareixen i es transforma, en una peça còmoda. Notes com treballa i com en els punts on notaves la compressió inicial, segueix treballant. Una de les grans sensacions amb aquesta peça és nota quan el turmell el tens veritablement collat i subjecte i això et dóna molta confiança.

Al treure't la sabatilla, no notes cap tipus de dilatació, però segueix el teu ben subjecte.

Al treure't el mitjó, el peu no està del tot humit. Caldria veure com actua en distàncies superiors.

La meva puntuació seria:
CONFORT: 7; ESTABILITAT: 8; COMPRESSIÓ: 8; TRANSPIRACIÓ: 6.


Com he dit abans, aquesta és la meva valoració. La podreu compartir o no, perquè ja se sap que cada persona és un Món. Aquests coses són molt personals. A uns els hi agrada una cosa, a altres, unes altres.

Són dues molt bones peces de roba. Però jo, tinc clar la meva elecció. Vosaltres?. M'agradaria que poguessiu opinar sobre el test. Repeteixo, no sóc cap professional...